maandag 23 januari 2017

veritas naaicatalogus 7

Wat een heerlijk boekje hebben ze bij Veritas gepubliceerd !




Ik maakte er al 3 jurken en een trui uit, en het valt super-goed mee !
Ik gebruikte de stof van de Veritas zelf, die met blauw/koper en die met goud/zwart.  Niet al te duur : 17.95 euro de meter.  Aangenaam om te verwerken, valt goed als je het aanhebt en doorstaat een wasbeurt op 30° én de droogkast zonder enige problemen.

Enige minpuntje :  als je maat 44 maakt (de grootste) dan is het nogal krap als je je houdt aan de opgegeven aantal m stof.  Neem een 10-tal cm meer, zeker als je de lengte nog wat wil aanpassen.

valt nogal ruim uit, ik maakte maat 40

valt nogal smal uit, ik maakte maat 44


trui is kort, ik heb de lengte wat aangepast.
een aanrader hoor, dit magazine. De patronen zijn makkelijk over te nemen.  Bij de uitleg gaan ze ervan uit dat je al kan naaien, of een workshop volgt.  Maar het wijst zichzelf wel uit :  de zakken zijn aangeknipt, en je merkt wel hoe het ineen past.

De stof is rekbaar, maar verwerkt goed op een eenvoudige machine, je hebt geen speciale steken of boventransport nodig.

de pasvorm is perfect voor mij, maar ik heb dat wel goed nagemeten op het patroon zelf.  het ene model valt erg ruim, het andere niet.  Meten meten meten hé;

wie geïnteresseerd is in een workshop, kan me altijd contacteren voor meer info.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten